UPC gaat abo’s aanpassen in aanloop naar wijzigen naam in Ziggo

UPC voert per 1 april wijzigingen door in abonnementen. Die hebben volgens de kabelaar te maken met de aankomende integratie van UPC- en Ziggo-diensten. Later dit jaar zal de naam UPC verdwijnen en krijgen alle klanten de naam Ziggo op de factuur te zien.

ziggo upcDe grootste van de wijzigingen is wellicht de prijs van de CI+-module. Die gaat met 2 euro per maand omlaag. Ook wordt het terugkijken van programma’s van SBS-zenders, zoals SBS 6, Veronica en Net 5, kosteloos. UPC beperkt wel de tijd waarin mensen gebruik kunnen maken van Programma Gemist. De dienst gaat nu tien dagen terug, dat wordt zeven dagen.

In een mail aan klanten zegt de kabelaar dat de wijzigingen te maken hebben met de overname van Ziggo door het moederbedrijf van UPC. “UPC en Ziggo gaan later dit jaar samen verder. Een aantal tarieven en diensten wijzigen daardoor”, zegt de kabelaar. Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar bevestigt dat. “Het is een van de stapjes die wij maken op weg naar de fusie.” Later dit jaar zal de naam UPC verdwijnen en heet de provider bij alle klanten Ziggo.

De wijziging trekt de tarieven deels gelijk. Zo kosten Sport1 en Film1 vanaf 1 april bij beide providers hetzelfde. Ook de Fox Sports-pakketten hebben dan dezelfde meerprijs. Veel andere diensten hebben dan nog wel andere tarieven en voorwaarden. Zo hanteren UPC en Ziggo andere internetsnelheden en heten de pakketten anders.

Ziggo was in januari al begonnen met het overzetten van klanten naar het UPC-platform. Het moederbedrijf van UPC nam Ziggo dit jaar over.

Share this post: