Mobiel bellen via wifi van KPN

KPN verbetert gebruikerservaring met mobiel bellen en sms’en over wifi

KPN introduceerde 30 oktober mobiel bellen en sms’en over wifi, als aanvulling op bellen via 4G (VoLTE). Hierdoor wordt het ook mogelijk om bereikbaar te blijven en gesprekken op te zetten of sms’jes te ontvangen op die plekken waar het mobiele netwerk moeilijk doordringt, denk aan goed geïsoleerde nieuwbouwhuizen en kantoorgebouwen.

Wanneer het mobiele signaal onvoldoende is en er in de buurt wél een wifi-netwerk aanwezig is, schakelt het mobiele toestel automatisch over op wifi. Zo kunnen klanten blijven bellen en sms’en zonder dat de verbinding verbreekt of vertraagt. Zodra het mobiele signaal weer voldoende aanwezig is, schakelt het toestel automatisch weer terug naar het mobiele netwerk. De kwaliteit van bellen en sms’en via wifi is afhankelijk van de kwaliteit en sterkte van het wifi-signaal.

‘Mobiel via wifi’ is de afgelopen tijd uitgebreid getest, in samenwerking met Samsung. Vanaf vandaag is deze oplossing beschikbaar voor klanten die reeds gebruikmaken van 4G Bellen (VoLTE) en beschikken over een Samsung smartphone met de juiste software-update. KPN verwacht medio november ook ondersteuning voor iOS 12.1, voor de iPhone 6 en hoger.

Meer informatie Mobiel via wifi wordt gefaseerd geïntroduceerd, voor meer informatie zie: www.kpn.com/mobielviawifi

Share this post:

1 Comment

  1. De kwaliteit van je verbinding is bij Mobiel via wifi wel afhankelijk van het netwerk waarmee je verbonden bent. Is je verbinding supersnel? Dan voer je gesprekken in hoge geluidskwaliteit en zonder vertraging. Is je wifi-netwerk niet zo goed, dan heeft dit mogelijk invloed op de geluidskwaliteit. Je kan dan nog steeds bellen en sms’en, maar in iets lagere kwaliteit.

Comments are closed.